torstai 26. joulukuuta 2013

P*skarteluhaaste #213 ja 80 000 kävijän raja rikki!:)

Hei!
 
P*skiksessa haastellaan käyttämään paperisuikaleita, niitä onkin kertynyt silppulootaan, josta näiden korttien kuviopaperit tonginkin!:)
 
Tilasin hetki sitten LOTV:lta muutaman suloisen leimasimen, ja tässä yksi uutukainen kokeilussa:)
Katjuskan DT kortista sain inspiksen:)
Reunojen vanhentamiseen käytin DI Vintage Photoa, joka sopii hyvin käytettäväksi tuon ruskean korttipohjan kanssa:) Nämä kortit ovat jälleen kokoa 5"x7".
 
 
Löysin silppulaatikosta sopivasti sinisävyiseen korttiinkin materiaaleja..;) 


 ***
Tässä Aattoamun pikkutontut, jotka löysivät pienet paketit kuusen alta jo aamutuimaan:)


 
Poika sai Legoja ja tytär pari pellillistä joulutorttuja;)

 
Joulutortut olen tehnyt siis paksusta huovasta ja pellit löysin muutamalla eurolla paikallisesta kaupasta, sopivat hyvin pienen leikkihellan uuniin!:)
 

Ensin leikkasin tortut, jonka jälkeen ompelin muutamalla pistolla käsin joulutortun muotoon, lopuksi ruskeasta ohuesta huovasta pari 'ympyrää', jotka ompelin koneella, ja samalla kiinnitin koneompeleella tortun sakarat keskeltä pohjaan kiinni:)

 
Katsahdinpas äsken kävijämäärää ja..WOW!!
Mittari on pyörähtänyt uudelle kymmenelle, 80 000 kävijän raja mennyt tänään rikki!!:)
 
Siispä tämän kuvan myötä, haluan tarjota kaikille teille kävijöille,
 virtuaalisesti glögit ja joulutortut, sekä
Kiitän ja niiaan kauniisti!:)
 
Maukasta tapaninpäivän jatkoa!:)


sunnuntai 15. joulukuuta 2013

GDT -korttisirkus haastaa! #10 -valkoinen/kerma

Heippa!
 
Tämän postauksen ajastin, mutta se ei jostain syystä onnistunutkaan, joten tässä olisi:)
 
Sain kunnian olla korttisirkus haastaa! haasteen #10 GDT, (-kiitos!!)
 
http://korttisirkushaastaa.blogspot.fi/2013/12/haaste-10.html
 
ja tämän kertaisen haasteen aiheena valkoinen/kerma.
 
Halusin heti testata tätä uutukaista, Magnolian ihanuutta:) 
 Pohjapaperin olen kohokuvioinut, siihen päälle kohotarrapaloilla kerrostanut kolme Spellbidersin erilaisin reunuksin stanssattua ovaalia. Kukat ja kiehkura on Magnolian stansilla leikelty. Leimasin tekstin ja haikaran nyytin kera Mementon rich cocoa värillä.
 

Tässä näkee hieman tuota kerroksellisuutta:)
 

 
***
Viime viikonloppuna olin Tiinan järjestämässä Askartelutapaamisessa Kauhajoella, Räimiskällä.
 Kiitos jälleen Tiina!:)
 



 
Tälläkertaa sain jotain aikaankin, nimittäin pinon joulukortteja..
-jota tosin viimeistelin sitten kotona;)

 
..tämän näköiset niistä tuli:)
Embossasin valkoisella tekstin ja erikokoisia lumihiutaleita, isoin hiutale (Hero Arts) on n.10cm x 10cm , joten korttikoko on jälleen 7''x5'', harmahtavaa helmiäispahvia..

 
Osassa on turkoosit timangit ja osassa hopeiset..

 
Tekstin tulostin harmahtavalla, fontti on jälleen netistä ladattu:)

 
"Taivaalta sataa hienoista lunta,
kaunis on Joulun valtakunta.
Hiljaisuutta kuulostele,
syö, nuku ja nautiskele.
Mukavaa Joulun aikaa,
Uuden Vuoden taikaa!"


sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Joulukuun ensimmäinen päivä ja 1.Adventti!

Moikka!
 
Joulukuun ensimmäinen päivä -ja vielä Adventtikin!:)
Tässä tilauksesta askartelemani kalenteri:) Tarvitset pari paksumpaa pahvinpalaa ja 24 pientä tyhjää rasiaa, (-askarteluliikkeistä saa valkoisia tyhjiä "tulitikkuaskeja") kuviopapereita ja koristeita, sekä haaraniittejä ja eyelettejä (nupeiksi)
 
 
Ensin kääräisin  pohja ja päällikannen paperiin, jonka jälkeen kiinnitin askit ensin päällekkäin, sitten toisiinsa.Tämän jälkeen kiinnitin askien reunoille kuviopaperit, ja sitten koko komeus pohjapahviin kiinni ja kansi päälle.

 
Kaiken tämän jälkeen otin laatikot pois ja lisäsin niihin numerot ja nupit (haaraniitti+eyelet), kuten tässä *klik*

 
Lopuksi koristeet!:)
Lumiefektiainetta, ruusuja, stanssattuja kuvioita, glitteriä, pari TGF leimakuvaa ja tietysti timantteja;)

 
Kimalletta pyydettiin ja mielestäni sitä löytyy -kuva ei vaan anna oikeutta kimallukselle!
 
***
 
Tänä jouluna lapset saivat valmiit kalenterit (-mitenniin suutarin lapsella ei ole kenkiä?!:D)
 
Tytölle Playmobil kalenteri 4167
 
Ja pojalle Lego city kalenteri 2013

 
Kuvat Googlattu!
 
Ehkäpä kalenterit antavat hieman vinkkiä, mitä pukki saattaa tuoda;)
(Tosin tänä vuonna kumpikin lapsosista saa jotain itsetehtyjä juttujakin, mutta niistä sitten myöhemmin lisää;)..)
 


sunnuntai 10. marraskuuta 2013

P*skarteluhaaste # ja ISÄNPÄIVÄ:)

Heissan!
 
Viime kerrasta onkin vierähtänyt taas tovi..
P*skiksen haasteessa leimakuva pääosassa, sopivasti isänpäiväkortti tehtiin lasten kanssa tänävuonna näin, eli äiti leimasi ja lapset väritteli;)
Tämä kortti lähti 'iso'-paapalle, siis mieheni paapalle:)
 
 
Tälläisen paketin saa miehen isä.. -kortti tehty samalla tyylillä kuin ylläoleva:)
 
 
Ja tälläisen saa oma isäni..

 
Eli paketissa saunatuoksupullon ympäsi käärityt,ompelemani pefletit, joihin lapset piirtelivät tekstiilitusseilla:)
Molemille paapoille omalla teemalla toki!;)


Tässä traktorikortti ja pefetti lähemmin:)

 
Tässä hirvenmetsästäjälle;)

 
***
Tässä kuva aamupalapöydästämme..
Luonto on antanut myös oman lahjansa -yön aikana oli satanut lunta!:)
 

Tein lohta rakastavalle miehelleni rukiiset lohileivät ja jälkkäriksi mutakakkua kermavaahdon kera..
 

Reissumies, jäävuorisalaattia, itsetety katkarapu/tilli/tuorejuustotahna, kanamunan viipleet, katkarapuja ja kylmäsavulohiruusuke:)


Oikein ihanaa Isänpäivää kaikille!:)
 
 



keskiviikko 16. lokakuuta 2013

P*skarteluhaaste #205 -toistoa (-jota löytyy myös pihastamme;)..)

Heissan!
 
P*skiksessa haasteena toistoa.
 
Kortissani toistoa löytyy ainakin väristä, hempeää pinkkiä pienelle prinsessalle;)
Leimana on KaiserCraftin ihana vaunuleima ja CIn tekstileima jotka molemmat leimasin pinkillä musteella, lisäksi piirsin hennot kehykset vaunuleiman ympärille, kuten CIn leimassa on.
 

Kukkiin lisäsin kimalleliimaa, toistamaan nauhan ja taustapaperin kimalletta:)

 
***
Toistoa löytyy myös puutarhasta;)
Tälläisen söpön 'pienen' aidanpätkän (kaiken kaikkiaan yht.n. 25m) tehtiin kesän aikana, miehen kanssa, tuohon pihan ja tien väliin.

 
Vaja on puuvaja, ja sen seinustalla on niin ihanat, patinoituneet vesikelkat, joilla ponit meitä viime talvena vetivät, toivottavasti tänäkin talvena olisi lunta sen verran, että saataisiin kelkat jälleen käyttööön!:)

 
Aita on kokonaisuudessaan niin, että päissä on 4 tuijaa, sitten kaksi 9m aidanpätkää joiden välissä 3 tuijaa. Aita sopii mielestäni mainiosti tähän maisemaan!:)
 
 
Piharakennus on saatu lähes ulkopaneloitua (kiitos ihanien apuvoimien!), ja pihasaunan ikkunatkin saapuivat vihdoinkin!:) -Ensiluntakin on lupaitu, joten nyt saakoon tullakkin, toisessa autossa on jo nastarenkaatkin alla!:)
 
Askarreltu on edelleen vähäisesti, mutta eiköhän se tästä, kun tämä muu rakentaminen hieman hyytyy kelien mukana..;)
 
 


keskiviikko 2. lokakuuta 2013

P*skarteluhaaste # 203 ja sisutusjuttuja:)

Heissan!
 
Tämän kertaisessa P*skiksessa inspiroidutaan kuvasta..
 
 
Ja tässä korttini haasteeseen, koko on 5"x7", eli 12,5cm x17,5 cm. Koko on juuri passeli näille Stampendouksen Jumbo -kukkasille, tässä siis olen maskannut kukkarykelmän. Tämänkin leimasin askartelutapaamisessa Räimiskällä, ja totesin, että pitäisi ostaa itsellekkin...;)
Kotona sitten värittelyt ja kokoaminen kortiksi asti:)
 


 ***
Syksy innostaa taas sisustamaan, nämä kuvat olen tosin ottanut jo kuukausi sitten;)
-Aiemmat sisustusaiheiset postaukset näet tästä *klik*.
 
Tässä meiden makkarin seinä.. juu rakastan yhdistellä uutta ja vanhaa, sekä puuta ja valkoista:)
 
 
Tämä on siis sängyn päätyseinä, ja tämä hylly on sängynpäädyn yläpuolella:)
Seinä on siis lattialaminaattia!;D
 
 
 Tässä keittiön ja olkkarin välinen seinänpätkä, jossa on takka olohuoneeseen päin..
Nämä palkit ovat lattiasta kattoon kulkevat tukipilarit, jotka olen kuultolakannut/petsannut:)
Lasihyllyt on teetetty mittatilaustyönä.

 
Samaisella kuultolakalla/petsillä olen käsitellyt myös nämä hirsipaneelit, jotka koristavat olohuoneen seinää:)
Tämä seiä on tuota hyllykkö vastapäätä:)
 
 
Tässä inspiskuvia seinästä ja koriste-esineistä:)

 
'vanhan tammen' väristä puuta-valkoista-lasia-nahkaa ja harjattua terästä, ripaus harmaata/kiveä!
 
 
Tässä vielä alakerran vessa..
(Täytyy sanoa, että olen kyllä tykännyt siitä, että sain kaksi allasta mahdutettua pieneen tilaan, niille on ollut käyttöa lapsiperheen arjessa!)

 
ja tässä yläkerran vessaa..
 
 
Jossa yläkerran 'tekninen tila' on piilotettu/koteloitu pöntön taa.(-joka olisi muutenkin jouduttu laittaa kauemmas seinästä laskevan katon takia!) Kotelon päälle halusin samaa tasoa kuin on käytetty muutenkin vessassa, ja näin sain kapealle tasolle mahdutettua säilytystilaa, esimerkiksi näille..;)
 
 
Mitäs pidit?:)
 
Joku jo FBssä mainitsi, että: 'enskuun jälkeen on joulukuu, -ei paineita!';D
Yleensähän olen joululahjat ostanut marraskuun alkuun mennessä, saa nähdä, kuinka käy tänä vuonna, en ole aloittanutkaan!
Noh, toisaalta en osaisi lähteä joululahjaostoksille, kun ulkona paistaa aurinko!;D
 
Oikein ihanaa ja lämmintä syksyistä keskiviikkoa sinulle!